tisdag, november 6

Presidentvalet 2012

Jag varvar valvaka med Twilight-tema ikväll. Håller huvudet sysselsatt och håller en tumme att USA fortsätter sin demokratiska bana.



Ögonen kliar redan så när jag vaknar imorgon får jag svaret. Nu är det jämnt, men man kan bara hoppas att folket väljer Rätt.
Tänk att det amerikanska valet engagerar mig lika mycket som det svenska, men så tror jag att det påverkar oss i Svea rätt mycket i efterhand också.

Nästa vecka är det biopremiär för nya och sista Twilight-filmen och jag ska dit!
Tv har valt att ha vampyr-feber denna vecka och det drabbar inte mig så hårt ;)

Annars rullar vardagen, jag försöker hålla mig igång med diverse planer och fylla huvudet med saker att distrahera mig. Vissa dagar går det riktigt bra och sen kommer dippen. Jag tror de hör till, jag får bli bättre att tackla dem bara. Hittills är jag inte särskilt bra alls, önskar det fanns ett facit på det här.

Imorgon tar jag bussen ut till Bälinge och på lördag kommer Johan Glans till Uppsala. Åh!

Emilia ligger i sängen och gnyr, hon verkar inte ha kommit till ro denna kväll. Jag tog en rejäl sovmorgon imorse och kommer antagligen inte sova alls inatt bara för det.
Så jag gnyr i soffan istället, fullproppad med jordnötsringar...blä.

Längtar lite till Sundsvall, det var så länge sedan jag lämnade stan och jag känner att den börjar krypa in i skinnet på mig. Känner mig instängd. Är så van att kunna lufta mig med miljöombyte rätt ofta, men det går inte längre. Jag måste planera in något innan jag blir tokig.

Mer då?

Jag har haft min lediga vecka och njuter lite till av den, njuter även av vacker Twilight-musik;



Vackert!

Tack för mig.

Inga kommentarer: