tisdag, december 17

Kläder gör vädret

V
ilken dag!



Jag har ett flertal påsar här hemma nu, fulla med kläder till Emilia som ska märkas och sorteras in i garderoben.
Underbart fina kläder till vintern och och våren.
Jag köpte allt av min vanliga kontakt och även denna gång kom det med extragrejer, såsom hästar med långa manar i fina färger. Hade jag varit i Emilias ålder hade jag fått spunk av lycka, men just Emilia behöver jag jobba lite mer på att bli hästtokig.
Vi hoppade hinder, flätade manarna och galopperade runt hela rummet i alla fall innan hon ledsnade.. =)

En julklapp ligger kvar i bagage-luckan som ska slås in, men dagens julklappsjakt blev inte av alls.
Emilia blev hemma med mig istället och vi fick dagen att gå utan problem, så nu är bara frågan När jag ska köpa hennes klapp?.. Hon är ju med mig jämt förutom när jag jobbar.
Hur kul är det att hänga på mamma och se vad man får i julklapp, liksom?..

Lite roligt var det också att ett jobbnummer ringde på sena eftermiddagen och det visar sig Inte vara ett jobbsamtal, jag hade däremot vunnit nånting i ett jul-lotteri på en annan Coop. Skoj!
Imorgon plockade jag ut vad-det-nu-kan-vara.
Vinna är kul!

Imorgon är en ny dag, men kommer inte på något speciellt att se fram emot förutom det vanliga "kötta på jobbet" och orka ha kvar energin för Emilia resten av kvällen. Helgen börjar dock forma sig rätt bra!

Snart är det jul, om prick en vecka till och med.

Hejsålänge

Inga kommentarer: