måndag, december 16

Vit jul?

Det var +8 ute igår kväll när jag rullade in med bilen till Uppsala.
Jag hade lämnat ett vitt, kallt och halt Sundsvall för att komma hem till en skenvår.

Så nästa vecka är det alltså jul och nu spekuleras det i tidningarna om att det inte ens kommer bli snö tills dess. Känns... halvblajigt.

Jag gjorde en spontanresa upp och "hem" för att komma bort en stund och lufta huvudet.
Det blev utgång och en del svängar runtom stan på söndagen innan jag kände att jag var nöjd, mer än nöjd faktiskt!
Såpass nöjd att jag åker tillbaka nu till helgen och tar Emilia med mig =)

Det känns som att året börjar avrundas rätt ok, typ.

Förra helgen då det var min barnhelg blev det lite andra planer också. Mitt ena jobb hade personalfest och jag fick barnvakt på kvällen så jag kunde vara med och se Wallmans show =)
Sedan på söndagen skulle Melissa Horn komma till stan och det hade jag fixat barnvakt för sedan flera månader tillbaka!
Jag som väldigt sällan lämnar bort Emilia skulle nu göra det två dagar i rad, vilket kändes sådär halvt dålig mamma-varning =)

Väl på plats ställdes konserten in förargligt nog och uppklädd som man var så blev det en vanlig biokväll istället. Nåja. Hon kommer tillbaka i februari för en ny konsert. På min barnhelg.

Förutom det gick jag återigen och såg Timrå IK vinna stort på Uppsalas hemmaplan. En riktigt kul kväll och jag hade denna gång fixat Timrå-tröjan så jag passade in bland mina huligan-vänner =)

Jag har saker som hopar sig på jobbet och det börjar brassa igång på riktigt nu, hur kul som helst och ännu mer jäktigt kommer det att bli! =)

Mina ögon går i kors nu. Det blir julklappsjakt imorgon efter dagis och det känns som att jag kommer behöva energi för det.

Hej så länge



Inga kommentarer: