torsdag, juni 25

Bara ett litet inhopp..

Kom hem från skolan och vilar mig från solen några minuter.

Cyklade 35min till min nya destination imorse på en 70/90 väg och det var med livet som insats. Rusningstrafiken i form av buss/lastbil/stressade person(i)bilar gjorde det trångt för lilla stackars mig.
När jag åter är på vägarna kl 16 (rusningstrafik of course) för att vingla hemåt kan jag nästan känna bilisternas hårda ord mot mig

"vafan är hon här IGEN"

Svettig och med en flaska vatten i handen nådde jag mitt svala rum iaf, nu ska jag plugga en timme navigering innan det är dags att förbereda för en kvällsflyglektion.

Fick ett oväntat skriftligt prov idag också.. som en slags försmak på ett prov vi ska ha imorgon eftermiddag.
Det är baserat på tre dagars föreläsningar (tis ons tors) om själva flygplanet vi hanterar och är på 4 timmar.
Idag satt vi "bara" i en timme och det var knappt kännbart...

Prov, prov, prov...


För övrigt heter titeln på min flyglektion ikväll "Branta Svängar" och kommer inte vara lika kul som att starta/landa. Jag har hört hur det har gått för några andra att göra den lektionen iaf, ojojoj...

Kolla gärna imorrn om jag lever ;)

Nä, nu får jag sluta slöa faktiskt.

Hoppas ni åtminstone hinner bada lite, för det kan en annnan glömma de närmaste 5 veckorna...

3 kommentarer:

Anonym sa...

någon som är aaaningens bitter eller? Vad är bada, du får ju plugga till något intressant? Bada hinner du med ;) hoppas allt är bra i övrigt, kram syster yster

Verra sa...

Säger hon som inte gillar att bada..

Vad är bada? Mycket- om man slänger med lite glass!

Micke sa...

jag har badat;)