onsdag, juni 24

Dan före.. (lön)

Lite synd är det om mig.

Fick ett mail från min teori-lärare igår angående måndagsprov kommande vecka.
Det visar sig att vi har ett PT3, PT4, (siffran står för den vecka man är i) muntligt radioprov och om bägge PT går bra ska man göra ett s.k. solo-test=
ett större prov som innefattar allt vi hittills har läst sedan vi kom hit.

Fatta vad jag ska läsa böcker de kommande dagarna. Böcker jag redan läst vilket känns tjatigt (men nödvändigt jag Vet) samt en massa meteorologi som är helt nytt och måste in i skallen till på måndag.

Redan här blir jag svettig.. ja det kan bero på att det är över 25grader just nu och ac existerar inte på vår skola.

Fick åka helikopter idag också (bastu!!) det var nån snubbe som gjorde inflygning med tung last och då fick jag och en kursare hjälpa till där.
Som omväxling från att själv flyga och stirra på diverse instrument var det skönt att bara njuta av det fina landskapet, helikopter ger en ett helt annat perspektiv också.

När det så var dags för min egen flygning ville det sig inte riktigt idag- ett oljeläckage satte punkt för alla lektioner och vi fick lomma hemåt lite besvikna.

Imorgon ska vi hälsa på i flygledartornet (kl 8 på morgonen..)vilket ligger på andra sidan flygplatsen.. fågelvägen dit är det max 500m men irl är det 6-7 km!!
Vi fick en suddig karta att titta på och få hjälp av... jag hade först tänkt att cykla men när helikoptern svepte över området ser jag att vägen dit är härligt tung-trafikerad och skulle kunna få mig blåsa av och iväg som en mygga.
Taxi, kanske?

Nåja, istället för flygning hann jag göra några matlådor istället och var ute i skogen 1,5 timme.
Känns som jag fått solsting!

Så Poff var denna dag snart slut- imorgon är det min allra sista lönedag för en vääääldigt lång tid framöver så jag får väl suga på den här lönen så lugnt det går.
Kanske rentav lägga den som semester-pengar eftersom det finns en del skoj att göra här i Götet =)

Tips gärna ;)


Hoppas ni njuter av högtrycket och har en härlig sommar hittills!

Inga kommentarer: