måndag, juni 22

Studs och gå...

Hallå igen!

Nu har jag fått lite ledigt, lite sömn och socialt umgänge sen sist =)

Om jag drar tillbaka klockan till torsdag...

Jag hittade en bussavgång som skulle ta mig till Falun lämplig tid.
Vad jag hade felberäknat var att ett (om)prov var inlagt denna tid som krockade med mina helgplaner. Min lärare är inte omöjlig på något sätt, jag kastades in i datasalen för att göra ett prov jag inte tränat på och tänkte tyst för mig själv

"det här kommer ju gå åt helvete"

..stressar ut 20 min senare med ett GODKÄNT lysande i pannan och möjligheten att slappna av lite mer inför helgen.

Helgen som för övrigt var väldigt trevlig. Kom fram och blev hämtad på (torsdag) kvällen, fick mig sen några lediga och molniga dagar där jag sov en hel del.
Mest för att jag var rätt krasslig på lördagen (tror det var snapsens fel dagen innan) och jag hade pga detta inte så mycket aptit.

Hur kan man tappa aptiten på midsommar??

Otajmat, minst sagt. Försökte glufsa lite smått framåt kvällstimmarna när jag väl fick tillbaka smaksinne och hunger men det känns ändå lite vekt =)

Tråkade mig tillbaka igår kväll.. funderade under min 8h-resa att det var lustigt att jag som pilotstudent ändå sitter och pendlar på detta primitiva (buss)sätt.
Här pluggar man så håret och annat ryker, men så fort man kommer utanför skolan går allt i slow-mo.....

Nåväl, inkastad nu på morgonen och hade två skriftliga prov;
Radiokommunikation och navigering.

Det gick bättre än jag trodde, jag hade ju ändå knappt tittat på böckerna i helgen..heh.

Hade ett dubbelpass flygning ikväll vilket betydde 5h i praktiken, nu har jag gjort mina första starter och landningar.
Puh!! Haha

Ska inte flyga förrän onsdag nästa gång och med en annan lärare, ser inte fram emot det alls lika mycket- man vänjer sig ändå vid hur man blir och vill bli lärd.

Istället har jag heltidsteori imorgon (woho..) och därför ska jag sätta mig och förberedsläsa lite såhär på kvällskvisten.

Har inte läst någonting om Elton Johns visit i Borås- märkligt.
Hade så gärna velat vara där.. sommar och utekonsert, finns det något mysigare egentligen?

Nu blir det de där tjocka böckerna igen och en kaffe..

Ingen som har lite glass över?

Inga kommentarer: