söndag, juni 28

Helg 4.0

Proppmätt, sömnig och en gnutta röd.

Jag har haft en pluggar-helg utan dess like och ändå känns det som det kommer kunna gå hur som helst på mina prov imorgon bitti.
Har försökt på ett pedagogiskt sätt varva inläsandet med ett avbrott i timmen och en cykeltur till affären aka "lunchrast".

Så nu känner jag mig grymt uttråkad bara.

Ett stort hjälpmedel jag använt mig av idag är böckerna "1000 frågor" och lillebror "1000 svar"
och de är precis så utdraget jobbiga som det låter.

Hade inga flyglektioner i fredags så jag var ner till stan och handlade loss lite. Mötte även upp Carro, en tuff tjej jag gjorde värnplikten med och inte träffat på två år så det var skoj!
Vi hittade en mysig uteservering (båda var rätt nya i stan, kommer nog inte hitta dit igen) satt där i några timmar med lite vin och knappade upp vad vi gjorde nuförtiden.
När vi skulle till att skiljas åt stötte jag på några ur klassen som var på väg ut, så istället för att tråka hemåt följde jag med och tog några öl också- trevligt!

Mindre trevligt var det när jag skulle hemöver och taxi-chauffören började bete sig riktigt illa, som tur så var jag såpass framme att jag kunde kliva ur och gå sista vägen.
Det lilla trygga man kan få ha är väl ändå att veta att man kommer hem säkert i taxin?

Nåja, försökte få tag i syster förut..hon har ju härjat vilt på anonym finlands-färja i helgen och jag vill såklart höra hur hon haft det!
Men hon är svårast i Sverige att få tag på när man behöver det, tror hon kan lukta sig till det.. flyktingar som gått under jorden är lättare att nå än henne.

F ö har det flyttat in en tjej till i huset, det är sååå bra haha

Killarna är så fruktansvärt trista många gånger (sorry), sedan kan jag tillägga att helgerna härute är astråkiga i sig eftersom alla åker hem!

Har inget mer att knattra ner.. börjar bära uniform fr o m nästa vecka och i den här värmen dessutom =)
Jösses.. kanske kommer upp en bild på eländet.

Tills dess, passa er för solen och ät upp glassen innan den smälter..

Suck. Hej så länge.

1 kommentar:

Anonym sa...

"flyktingar som gått under jorden är lättare att nå än henne" ... nu tog du väl i så det skvatt, eller hur? riktigt så illa är det väl ändå inte ;) hoppas allt är bra! Själv är jag trött, lätt illamående, en aning bakis fortfarande och dras dessutom med lättare brännskador efter för lång tid i solen :) men jäklar vad kul vi hade! Du ska få se några kort senare... Kram Syster Yster