måndag, oktober 5

Att ha ett beroende..

.. är i mina ögon en stor svaghet.


Rökning har varit det känsligaste ämnet under uppväxten. Då jag har båda föräldrarna som röker, en stor del av min utspridda släkt samt min ena syster som i Vuxen Ålder började röka såg jag som ett stort avskräckande.

Då jag insåg för ett par år sedan att jag drack kaffe lite väl mycket på min arbetsplats tvingade jag mig själv att sluta.
Ojojoj så grinig jag var under den tiden! Pms- släng dig i väggen.

Det är särskilt därför jag är lite rädd för att fastna i något som man själv inte kan ta sig ur.

Så förklara för mig;


Varför I HELVETE håller jag på med Farmville på Facebook??

-Varje dag sitter jag där
-längre tid tar det varje gång
-mer menlöst för varje nivå man uppnår
-egentligen är det inte ens kul

Så vad ska jag göra, bara låta mina farmville-djur gå samma elaka öde till mötes som min Tamagotchi en gång gjorde? =(

Inga kommentarer: