måndag, oktober 5

Kom just hem från att ha tittat på lägenhet.. det är ett himla projekt.

Jag är i full färd med att hyra ut min egen (igen) och fick emotta ett fyrtiotal mail av intresserade. Sållade automatiskt bort två tredjedelar och masskickar nu ut en massa info till okända personer.
Förhoppningsvis är allt spikat till november-skiftet.

Samtidigt som jag söker mig ett eget boende, men här i Göteborg då.
På fredag får jag besked om en 1a hands-lägenhet och jag hoppas alldeles för mycket på den. Trots att den ligger ute på landet och har KALLhyra. Haha

Jag vet att jag kommer bli besviken som attan om den går till någon annan, men i den här stan har man mikrochanser att få tag på något. Om man inte vill bo i en källare eller med 5 andra då, men jag undviker det i det längsta. Meningen är ju att jag vill bo själv hädanefter (ovan jord).
Kan duktigt pricka av kollektivboende från listan och - visst det var väl kul. Ett tag.

Har fö hittat nånting nytt att frossa i- sushi!!

Har ätit det 5 gånger på en vecka och idag glufsade jag i mig det igen girigt så fort jag kom tillbaka från Jönköping.
Därborta har jag dock lagat mer mat än vad jag gjort senaste månaden. Pannkakor, matpaj och jordens mest misslyckade chokladkaka.
Alltså, en jäkla GI-kaka som smakade skit..
Micke fick rädda situationen och vispa ihop en hederlig kladdkaka istället.
Det innebär att jag i fortsättningen inte tänker leta efter dessert-recept som är anpassade så det ska vara nyttigt.
Kaka ska smaka kaka. Så det så.

Utöver det har jag insett att jag behöver skära ner på kakorna ett tag =)
Jag ska enbart leva på sushi.. det kan vara nyttigt tills jag får skörbjugg.

Nu är det andra gången på två veckor som jag stöter på gamla bekanta i "fel" stad.
Förra veckan var det en gammal skolkompis som vimlade i Uppsala och vi visste inte ens om att den andre var där =)
Idag var det en bekant från Uppsala som befann sig här i Göteborg =)
Det roliga är att man tittar förvirrat på varann i några sekunder innan man kan koppla och inse hur fel det blir.. haha.

Nej, det får bli kort för nu ska jag dra i andra trådar. Tråkiga sådana dock =)

Hoppas er helg också var bra och så hoppas vi att snön kommer snart.

KRAM

Inga kommentarer: