lördag, december 5

Dagens chaufför

Sitter i Skönsberg och tar igen mig lite. Eller lite- jag är helt utmattad.
Var runt i affärerna i Sundsvall med mor och trängdes bland småbarnsfamiljer och deras förbannade barnvagnar.
Julklappar ska hittas och det är inte det lättaste.. om en halvtimme hämtar jag Thomas i birsta och att åka i de rondellerna nu är ännu värre.

Just av den anledningen trodde jag att det var en bra idé att idag vara i stan istället. I birsta finns Allt, köpcentrumet växer för varje år och trängre blir det att komma in dit. De få affärer som finns kvar i stan blir lätt bortglömda i vanliga fall- men tydligen inte i jul.

Ikväll är jag nykter chaufför och ser fram emot att sova lite däremellan. De senaste kvällarna har jag stupat i säng, men ändå känns det som jag sover för lite.
Jag sover hela tiden!

I torsdags blev jag iaf firad av Tina och hann mysfika i hennes hus- som för övrigt har blivit riktigt fint!
Hon är en duktig husfru som både bakar och pysslar i alla rum, skulle gärna vilja ha den genen =)

Igår var vi iväg på mysig familjemiddag där jag fick träffa syster+barn och föräldrar.
Direkt efter gick vi på årets märkligaste innebandymatch ~Timrå-Vattjom~
där utvisningarna haglade och folk kördes bort från plan för att de typ tittar på domaren.
Publiken var inte snåla med protesterna..

Kvällen rundades av hemma med några öl och guitar hero, alldeles lagom.
Imorgon flyger jag ner till Göteborg igen och hoppas på att snön visar sig även därnere.
För häruppe är det mysigt nu!
Längtar till jul och att få träffa alla igen..


Men nu ska jag sätta mig i en ljummen bil och dra iväg återigen, slut på vila!

Kraaam

Inga kommentarer: