måndag, juli 26

Saknar mina djur

Ja, det är väldigt tomt utan att ha sitt lilla keldjur runt fötterna längre. Min djur-feber gör sig ofta påmind och det hjälper inte när jag får höra om bekanta som fått kattungar!

Som substitut har jag hittat ett spel på facebook... att jag ens erkänner det och på bloggen av alla ställen är inte likt mig.
Men genom det spelet kan man pyssla med diverse djur och i rimlig tid ge dem det de behöver. De skall matas, roas och städas efter.

Thomas brukar komma och titta förbryllat på dataskärmen när han hör mitt frenetiska klickande- mat mat städa städa mera mat leka = klick klick klick klick

När han inser min syssla garvar han åt mig (såklart) och tycker jag är rolig...

Nu har jag åtta katter i varje rum (dvs 3) och 7 hundar i ett annat.
Nyttigt?

Det som fick mig att förstå att jag går över gränsen är när jag 7.10 på morgonen tänker
"jag måste hinna mata mina djur också!"

när jag börjar jobba 7.30 och inte klätt på mig än..

Vi tittar på hus, längtar efter att komma igång med vardagen och försöker planera kommande månader så gott vi kan.

På onsdag äntligen ska vi iväg på en viktig träff och DET tar jag upp på onsdag. Orka vara kryptisk på bloggen =)

Ikväll kom jag hem trött efter jobbet och fick vända i dörren direkt. Vi hade blivit bortbjudna på middag hos Linda&Niklas, underbart!

Sen for vi runt och kollade lite på de hus som är gällande nu =)

Jobbar 7 av 7 dagar denna vecka och nu är en avklarad.

Tack för mig och snark!

Inga kommentarer: