tisdag, februari 22

Hemma- igen

Gårdagen avslutades inte på det sätt som var planerat, men det verkar inte gå vår väg alla gånger numera.

Vi tog en sväng ut mot birsta och hittade en fin babysitter till gumman. Jag var ute efter en vaggande gunga egentligen, den vi kom hem med vibrerar på ett lite märkligt sätt =) Hmm.. men den är klart godkänd härhemma, snuttan sover som en prinsessa om dagarna!




Näst på agendan var magnetröntgen och därefter fikastund hos Thomas farmor så släkten får träffa Emilia.
Jag hann dock inte med någon fika, för efter röntgenundersökningen blev jag bortrövad av sjukhuspersonalen.
De sa ingenting utan tryckte ner mig i en rullstol och tog mig tillbaka till förlossningsavdelningen där jag redan legat en vecka.
Jag trodde jag skulle bryta ihop.

De lade fram en särk, lade undan mina ytterkläder och ville ge mig middag??
Vafan, jag fattade ingenting och blev faktiskt förbannad över hela situationen.

Efter en stund kommer överläkaren in och förklarar att jag har en blodansamling i huvudet.. de höll på att överlägga om jag skulle vidare till Umeå eller om det gick att lösa på plats.
Då blev jag lite nervös...

Efter några timmars väntan fick jag besked att jag skulle stanna på observation i Sundsvall och under natten ta prover med jämna mellanrum.
Jaha.
Det blev en tråkig natt men med bra provsvar och till morgonen fick jag ett mer lugnande besked av två läkare som grävt i detta grundligt.

Kortfattat ska kroppen läka detta själv, jag läcker ryggmärgsvätska samt har ett sprucket blodkärl i huvudet.
Låter verkligen som mumma =)

Men nyckelorden är fortfarande "läker sig själv".

Så nu tänker jag inte oroa mig eller någon annan något mer över detta.

Mamma var förbi idag och träffade lilla Emilia. Idag blev hon en vecka gammal och vi firade med lite semle-tårta och kaffe.
Det var en stolt mormor som snuttade med lillan =)
Nu ska vi hinna med resten av släkten också, innan vi flyttar ska alla som vill få se henne .
(Så vi kan flytta med gott samvete..)

Imorgon reser Thomas ner till Uppsala och kommer hem på torsdag. Under tiden lånar jag faster Susanne härhemma som barnvakt och tillåter vädret det så ska vi premiärrulla barnvagn imorgon.
Man gläds åt det lilla i vardagen nu ;)

Det är en mysig tisdagskväll, vi är mätta, Emilia mår bra och vi är fulltaliga.
Nu ska vi poppa lite popcorn och slå på en bra serie.

Hejsvejs

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ojdå! Tur allt gått bra, lite onödig dramatik kan man ju tycka, men huvudsaken att ni alla mår bra! *kram*

//Ellinor