lördag, september 3

Blåsväder

Lördag kväll nu, lillstumpan har somnat för kvällen och det är en bra Julis Roberts-film på tv. Thomas hade tänt ljus och gjort mat när jag klev innanför dörren idag. Jag behövde lite omvårdnad efter ett långt arbetspass..

Jobbet började 8 imorse och eftersom jag slutade jobba 22.30 igår var jag lite mör under dagen.. jag är nog inte van att jobba utanför hemmet =)

Vi har börjat babysimma på fredagar numera för att hinna med i våra röriga scheman. Jag hann inte vara med nu senast eftersom jag tagit på mig extrapass på jobbet- Thomas åkte iväg själv och hade haft en väldigt bra lektion. Han var noga med att påpeka att jag missade massor!

Jag själv hade det tungt på jobbet i torsdags. Det tog knappa timmen extra innan vi hade låst och gjort oss klara för att åka hem då jag upptäcker en parkeringsbot på min bil. När jag står på jobbets egen parkering. Den boten skickade jag snällt vidare.

Däremot igår kväll.. jösses. Jag åkte hemåt med Thomas&Emilia i egen bil någonstans bakom mig på samma sträcka. Poppar musik och märker två lysen i rumpan på mig, antar att det är gubben min... efter en stund sätter de på blåljusen.
Tror ni jag blev rädd, eller?

Jag fick blåsa, surra lite och de gav mig lite faders-uppläxning. Jag plutade med munnen och tittade under lugg så gott jag kunde- samtidigt som jag grubblade på hur i all världen jag tar mig till jobbet utan körkort??

Förvånansvärt nog sa de tack och hej för ikväll, utan mer än så?!
Jaha, det var en bra läxa tänkte jag.
Då svänger gubben in sin bil framför mig.

Fan.

Neuro-pappa to the rescue- iofs trodde han att något hade hänt så jag ska vara snäll med honom =)

Jisses i min låda vad trött jag är nu, så ska knoppa av för ikväll.

Imorgon blir det jobb till lunch och marknad på Ulva Kvarn med familjen efter det =)

Kram och trevlig helg från familjen L.

Inga kommentarer: