onsdag, mars 12

Hej

Nu är jag helt mosig efter en stund framför Grey's Anatomy.
Emilia sover i min säng och var även hon rätt färdig med dagen efter att ha badat.
Efter lite om och men och massa plask ville hon kliva ur- hon tvättade t o m håret själv!

Idag bet hon mig i benet.
Det gjorde så ruskigt ont och hon tyckte det var det roligaste hon gjort.
Det är inte första gången hon biter folk, så jag behövde sätta ett stopp för de dumheterna- jag gjorde en stor grej av det hela och satte henne på rummet för att skämmas- självklart blev hon uppriven och sa förlåt efteråt, så nu hoppas jag att hon inte gör om det.
Vi hade iaf ett snack om det, att man blir ledsen för att gör ont etc.
Dumheter!

Jag träffade Sirius chef idag, framöver ska jag hänga med på deras matcher och hjälpa till med barnen bl.a. Som volontär får jag lite olika uppgifter, men fick med kläder hem och en rundvandring i lokalerna. Det kommer att bli riktigt kul, på en cupmatch är det mellan 3000-5000 åskådare och vi är ett gäng på ca 60pers som tar hand om alla :)
Helgerna blir fullbokade! Emilia ska få hänga med någon gång också, hon var iaf välkommen att studsa runt där och vara mer. Haha! :)
Hon kommer älska't!

I övrigt går vi "balansgård" och blåser "blubbor" när vi är ute. Varje gång vi passerar någon frågar hon mig "vem var det?"
Jag verkar vara den Allsmäktige med alla svar och oftast blir mina svar väldigt luddiga. Den Luddige Allsmäktigs-Mamman. Eller nåt.

Jag var tvungen att pausa från att skriva min inköpslista (för mat!) och gå in i bloggen en snabbis. Inköpslistan börjar bli nån meter lång och beräkningen är väl att det tar en halv dag att handla.
Jag som står i affären hela dagarna tycker inte det är nödvändigtvis skitkul att spendera tiden där på fritiden också.
Emilia ska få hjälpa mig iaf, hon är en grymt bra handlare! På riktigt alltså, hon tar ett nej bra när hon hittar nåt skit hon vill ha :)

Nej, klockan är efter 22 och även köket behöver en genomgång innan jag får sova. Jäkla Grey's..

På fredag kommer mormor, då ska vi leka!


Hejpåer!

Inga kommentarer: